IT News Review by Control F5 Software: Un cercetător Samsung conduce grupul de coordonare 6G la nivel mondial
ITU-R numește un cercetător Samsung să conducă grupul de coordonare 6G
HyoungJin Choi, un cercetător de la Samsung Research, a fost numit președinte al Grupului de Coordonare pentru IMT-2030 (6G) în urma recentei întâlniri a ITU-R Working Party 5D (WP 5D) desfășurată la Geneva, Elveția. Aceasta este a doua poziție de conducere a lui Choi în eforturile de standardizare 6G în cadrul ITU-R, după ce a condus anterior Grupul de Viziune 6G din 2021 până în 2023.
Sub îndrumarea lui Choi, Grupul de Coordonare va fi responsabil de definirea procesului de dezvoltare a standardelor de tehnologie 6G. Aceasta include crearea șablonului de prezentare pentru tehnologiile candidate 6G și revizuirea propunerilor de la diverse părți interesate.
Conform cronologiei curente, ITU-R își propune să stabilească cerințele de performanță tehnică pentru tehnologiile 6G până în 2026. Aceste cerințe vor servi ca bază pentru organizațiile de standardizare, cum ar fi 3rd Generation Partnership Project (3GPP), pentru dezvoltarea tehnologiilor candidate 6G, care vor fi apoi supuse evaluării și coordonării de către ITU-R.
Se așteaptă ca specificațiile tehnice finale pentru 6G să fie finalizate până în 2030, marcând sfârșitul unui proces de standardizare care a durat o decada.
Compania Artificial Agency strânge 16 milioane de dolari pentru a utiliza AI pentru a face NPC-urile să pară mai realiste în jocurile video
O echipă de foști cercetători de la Google DeepMind a lansat un motor AI destinat să îmbunătățească experiența tradițională de jocuri video prin revoluționarea comportamentului și interacțiunilor personajelor non-jucătoare (NPC-uri).
În timp ce multe companii folosesc AI pentru a crea NPC-uri mai realiste, Artificial Agency, cu sediul în Canada și ieșită din modul furtunos cu o finanțare de 16 milioane de dolari, consideră că soft-ul său de comportament oferă un avantaj distinct.
În mod tipic, NPC-urile funcționează pe baza arborilor de decizie și a scripturilor predefinite, ceea ce adesea limitează varietatea de rezultate pe care jucătorii le pot întâlni. De exemplu, majoritatea NPC-urilor din jocuri reacționează la acțiunile jucătorilor cu un set limitat de dialoguri repetitive, făcând interacțiunile să pară nerealiste și monotone.
Nokia raportează o scădere cu 32% a profitului, dar prevede o revenire în a doua jumătate a anului
Nokia a raportat o scădere cu 32% a profitului operațional în al doilea trimestru, din cauza unei cereri slabe pentru echipamente de telecomunicații 5G. Cu toate acestea, grupul finlandez anticipează o revenire a vânzărilor către sfârșitul anului 2024, impulsionată de comenzile din America de Nord.
Profitul ajustat, care exclude anumite taxe și reevaluări de active pentru a fi comparabil cu rezultatele anului trecut, a scăzut la 423 de milioane de euro (462,38 milioane de dolari) față de 619 milioane de euro în aceeași perioadă a anului anterior.
Nokia și competitorul său, Ericsson, s-au confruntat cu achiziții reduse de echipamente de telecomunicații din partea clienților, determinând ambele companii să anunțe reduceri semnificative de personal.
Gigantul de transport maritim CMA CGM încheie un acord AI cu Google
Gigantul francez de transport și logistică CMA CGM a semnat o parteneriat cu Google pentru a accelera implementarea soluțiilor AI în operațiunile sale globale, au anunțat cele două.
CMA CGM își propune să sporească eficiența și să reducă timpul de livrare prin optimizarea rutelor, gestionarea containereelor și managementul stocurilor, în timp ce își va scade costurile și minimiza emisiile de carbon.
Președintele și CEO-ul CMA CGM, Rodolphe Saadé, a descris parteneriatul ca fiind „un pas crucial” în strategia de transformare a companiei.
CEO-ul Google France, Sébastien Missoffe, a declarat că „infrastructura Google, expertiza în date și abordarea pe termen lung în AI” vor sprijini creșterea CMA CGM.
AMD intră în competiția PC-urilor cu AI
AMD a anunțat recent că va introduce o clasă de PC-uri cu puterea de grafică și procesare cerută de creatori.
Aceste computere sunt echipate cu plăci grafice discrete și cu puterea necesară pentru sarcini de înaltă performanță, oferind în același timp avantajele AI fără a epuiza semnificativ durata de viață a bateriei. Singurul element lipsă sunt PC-urile desktop, care așteaptă suportul din partea Microsoft. Problema nu este hardware-ul, ci decizia Microsoft de a nu susține încă aceste configurații.
În cadrul ultimului eveniment, AMD a anunțat și achiziția Silo AI, cel mai mare laborator privat de AI din Europa. Silo AI a implementat cu succes inteligența artificială în peste 200 de companii și se mândrește cu 125 de profesioniști calificați.
Meta vrea să meargă pe modelele sale de limbaj AI la scară mică
În timp ce modelele mari de limbaj AI precum ChatGPT, Gemini și Llama domină, Meta își schimbă pozitionarea către modelele de limbaj la scară mică. Conform unui articol recent publicat de echipa de cercetare Meta, compania pariază pe aceste modele ca fiind viitorul AI.
Modelele mari de limbaj folosesc în mod tipic miliarde, chiar trilioane de parametri, ceea ce le face prea mari pentru a rula pe dispozitive mobile. Această dimensiune duce și la costuri mai mari în cloud și probleme de latență. Cercetătorii Meta susțin că există o nevoie crescândă de modele de limbaj mari eficiente, care să poată funcționa pe dispozitive mobile.
Oamenii de știință au detaliat cum au creat modele de limbaj de înaltă calitate cu mai puțin de un miliard de parametri, făcându-le potrivite pentru implementarea pe dispozitive mobile.
Apple neagă utilizarea videoclipurilor de pe YouTube pentru antrenarea Apple Intelligence
Apple a clarificat că suita sa de caracteristici de inteligență artificială, cunoscută colectiv sub numele de Apple Intelligence, nu este alimentată de modelul său AI OpenELM. Într-o declarație către 9To5Mac, gigantul tehnologic a confirmat că “OpenELM nu alimentează niciuna dintre caracteristicile sale AI sau de învățare automată – inclusiv Apple Intelligence.”
Această clarificare vine în urma unui raport Wired care afirma că marile companii de tehnologie, inclusiv Apple, Nvidia și Anthropic, susținută de Amazon, au folosit conținut din mii de videoclipuri de pe YouTube, inclusiv subtitrările acestora, pentru a-și antrena modelele AI. Raportul sugera că Apple a folosit textul simplu din subtitrările video și traducerile acestora pentru a-și antrena modelul OpenELM.
Politica Google interzice utilizarea videoclipurilor de pe YouTube pentru aplicații “independente” de platformă.