Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
105 știri noi în ultimele 24 de ore
7 octombrie 10:55

E-Politics by NewsVibe. Topul eurodeputaților români activi online, în ultima lună

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

În septembrie, eurodeputații români și-au intensificat major ritmul comunicării pe propriile canale online, abordând atât teme europene, cât și subiecte electorale, arată datele procesate și analizate cu ajutorul platformei de media intelligence NewsVibe. Un trend notabil a fost accentuarea comunicării de campanie, în special în cazul europarlamentarilor care sunt și prezidențiabili – Diana Șoșoacă și Cristian Terheș – și a deputatului Winkler Gyula (Iuliu Winkler), susținător al candidatului UDMR Kelemen Hunor.

O observație – analiza se referă la luna septembrie, și nu a luat în calcul ultimul weekend, în care au apărut știri noi, relevante, despre Diana Șoșoacă. Ritmul de postări a acesteia a crescut ușor în ultimele două zile, dar aceste date vor fi incluse în topul referitor la luna octombrie. Oricum, prezența Dianei Șoșoacă în acest top rămâne una constant ridicată.

Așadar, eurodeputații români au publicat 1109 postări  pe canalele proprii de Facebook în ultima lună, cu peste 40% mai multe comparativ cu intervalul anterior măsurat. Ca și în precedentele analize pe baza informațiilor monitorizate de NewsVibe, Diana Șoșoacă domină în continuare la capitolul intensitate a comunicării. Volumul comunicării sale a crescut față de august, președinta SOS fiind singurul eurodeputat care s-a apropiat de nivelul de 200 de postări. În top 3 s-a regăsit din nou europarlamentarul Gheorghe Piperea, dar acesta și-a pierdut locul secund în favoarea unui deputat UDMR, Winkler Gyula, care a comunicat intens atât pe teme europene, cât și pe teme legate de campania electorală, cu multe mesaje de promovare a prezidențiabilului partidului său, Kelemen Hunor; Winkler și-a amplificat de aproape 5 ori volumul comunicării pe Facebook comparativ cu luna anterioară. Grupul celor cu mai mult de 50 de postări a fost întregit de Maria Grapini, Claudiu Târziu și Daniel Buda.

Grafic NewsVibe. Cei mai prolifici eurodeputați români, după numărul de postări pe canalele proprii de Facebook în ultima lună

Clasamentul după impact – respectiv publicul potențial la care au ajuns aceste postări, estimat printr-un algoritm de calcul NewsVibe – este dominat în continuare de Luis Lazarus, urmat de Gabriela Firea, Diana Șoșoacă, Cristian Terheș și Rareș Bogdan.

Grafic NewsVibe. Cei mai populari eurodeputați români, după impactul estimat al paginilor proprii de Facebook în ultima lună

Momentul cu acumularea celui mai mare volum de comunicare pe canalele oficiale ale europarlamentarilor a fost 16-17 septembrie, când a început sesiunea plenară de la Strasbourg. Un alt vârf din perspectiva emiterii de mesaje a fost înregistrat pe 9 septembrie, când au contat două evenimente fără legătură cu Parlamentul European, dar importante pentru calendarul intern – Sfânta Maria, respectiv deschiderea anului școlar.

Grafic NewsVibe. Evoluția volumului de postări Facebook ale europarlamentarilor români în ultima lună, precum și a impactului estimat al acestora.

Trendul de accelerație al comunicării colective a eurodeputaților arată creșterea progresivă a intensității comunicării acestora în prima jumătate a lunii septembrie și relaxarea ritmului către finalul lunii.

Grafic NewsVibe. Tendințe săptămânale ale comunicării pe Facebook în cazul eurodeputaților români.

Teme centrale în comunicare. Entitățile reprezentate cel mai intens în comunicarea eurodeputaților românii sunt asociate definirii statutului acestora și cadrului activității lor – România, Europa, Parlamentul European, UE. A fost menționată des și Comisia Europeană, mai ales în mesajele eurodeputaților Daniel Buda și Dan Motreanu. A fost invocată repetat și locația Bruxelles, principalul sediu al activităților instituției parlamentare europene.

Dimensiunea politică a fost puternică reprezentată de asemenea, cu referiri frecvente la PSD și PNL, precum și la Marcel Ciolacu și – secundar – Nicolae Ciucă.

Tematic, eurodeputații s-au referit la Ucraina, în special Diana Șoșoacă, Gheorghe Piperea și Claudiu Târziu. Fermierii au fost un alt subiect invocat repetat, în primul rând în comunicarea europarlamentarului Daniel Buda, dar și a lui Claudiu Târziu. Despre copii au vorbit mai ales Gheorghe Piperea (în special în contextul unor comentarii repetate despre “contractul educațional”) și Maria Grapini. Au existat și referiri la SUA, cele mai multe în mesajele lui Gheorghe Piperea.

Grafic NewsVibe. Cuvintele cheie folosite cel mai frecvent în comunicarea pe Facebook a europarlamentarilor români în ultima lună

Mesajele eurodeputaților români au avut legătură mai ales cu contexte legate de Europa, dar a existat și o puternică dimensiune de Politică internă, precum și conexiuni cu elemente legate de Alegeri (capitol la care au insistat mai mult Diana Șoșoacă, Winkler Gyula și Cristian Terheș).

Grafic NewsVibe. Teme despre care au postat cel mai mult eurodeputații români în ultima lună.

Notă. Au fost incluși în analiză 32 de eurodeputați români care au pagini de Facebook active și publice.

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.