Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
113 știri noi în ultimele 24 de ore
11 noiembrie 10:03

Digital Duel by NewsVibe. Top 5 prezidențiabili în spațiul online, în a doua săptămână de campanie

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Candidatul PSD Marcel Ciolacu a continuat să domine competiția vizibilității online a candidaților prezidențiali, păstrându-și nivelul de mențiuni obținut în prima săptămână de campanie, ca și următorii clasați, Nicolae Ciucă și George Simion, conform datelor procesate cu ajutorul NewsVibe, platformă avansată pentru monitorizarea și analiza conversațiilor online.

Deși ordinea primilor doi plasați în clasamentul vizibilității din săptămâna anterioară s-a păstrat, candidatul AUR George Simion, care fusese plasat al cincilea în precedenta măsurare, a urcat pe locul trei, făcând schimb de locuri cu Mircea Geoană. Candidatul independent (cu 628 de mențiuni) și Elena Lasconi (cu 876) sunt singurii care nu trec de pragul de o mie de mențiuni online, scăzând cu 50%, respectiv 30% din perspectiva vizibilității online în surse relevante,  în timp ce candidații partidelor din coaliția de guvernare își mențin cote similare cu prima săptămână de campanie, ca și liderul AUR.

Top 5 prezidențiabili după vizibilitatea online

  1. Marcel Ciolacu (3.826 mențiuni) – constant
  2. Nicolae Ciucă (2.179 mențiuni) – constant
  3. George Simion (1.013 mențiuni) – constant
  4. Elena Lasconi (876 mențiuni) – în scădere
  5. Mircea Geoană (628 mențiuni) – în scădere

Notă – au fost reținute în top doar mențiunile din sursele relevante online și social media (surse validate de platforma NewsVibe)

Graficul evoluției comparative a volumului de mențiuni indică faptul că trei dintre candidații analizați – Ciolacu, Ciucă și Geoană – au înregistrat cel mai mare volum de mențiuni în aceeași zi – 7 noiembrie. Subiectul Bolojan – cu vehicularea diverselor forme de suport potențial pentru acesta, precum și cu reacții și comentarii diverse – explică parțial această acumulare comună de mențiuni. Mai mult, candidații PSD și PNL mai au o temă comună care le-a oferit vizibilitate – vila RA-APPS din Aviatorilor și schimburile de replici aferente.

Pentru candidata USR, cel mai vizibil moment a fost 3 noiembrie, când a (re)lansat chiar tema Bolojan, afirmând că ar guverna împreună cu un PNL condus de acesta.

Despre Mircea Geoană au existat referiri și în contexte legate de “fermele de troli”, în timp ce George Simion a fost menționat cel mai mult pe 6 noiembrie, în contextul mesajelor sale despre victoria lui Donald Trump, dar și al atacului hackerilor asupra website-ului AUR.

Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul numărului de mențiuni generate în surse relevante online și Facebook de primii 5 candidați prezidențiali,  în a doua săptămână de campanie.

DIn perspectiva estimării de public atins cumulat prin referirile la numele său, Marcel Ciolacu a fost peste contracandidați pe toată durata intervalului.

Nicolae Ciucă l-a secondat aproape permanent, cu doar două excepții – 3 noiembrie, când a fost depășit din perspectiva impactului de Elena Lasconi, respectiv 6 noiembrie, când a fost depășit (la limită) de George Simion.

Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul impactului generat în surse relevante online și Facebook de mențiunile despre primii 5 candidați prezidențiali, în a doua săptămână de campanie.

Motorul de analiză concurențială creat de NewsVibe evaluează forța acestor actori politici de a penetra spațiul online raportat direct la competitorii lor. Interpretând rezultatele astfel prelucrate, se remarcă faptul că Marcel Ciolacu și-a crescut avansul direct față de contracandidați raportat la săptămâna trecută (crescând de la 38% la 45%). Cea mai mare scădere se înregistrează în cazul lui Mircea Geoană (de la 14% la 7%).

La nivelul impactului, Mircea Geoană se plasează mai sus comparativ cu Elena Lasconi, ceea ce înseamnă că, deși a obținut mai puține mențiuni decât aceasta, ele provin din surse online cu public potențial mai amplu.

Grafice NewsVibe. Ponderea numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului mențiunilor (dreapta) despre fiecare candidat din totalul cumulat de mențiuni despre toți 5, în a doua săptămână de campanie

Trendul de accelerație este un calcul de impact NewsVibe care indică ritmul modificat (crescut sau scăzut) de mențiuni comparativ cu perioada anterioară, atrăgând atenția asupra unor salturi considerabile în expunerea publică. George SImion a înregistrat cel mai evident astfel de salt pozitiv, în contextul mai multor teme în care a fost implicat la mijlocul săptămânii. Se remarcă și trendul negativ al vizibilității lui Mircea Geoană, cu reviriment pe finalul intervalului analizat.

Grafic NewsVibe. Momente de evoluție accelerată a volumului mențiunilor despre primii 5 candidați prezidențiali în surse relevante de presă online și Facebook, în a doua săptămână de campanie.

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.