Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
134 știri noi în ultimele 24 de ore
luni 10:31

Digital Duel by NewsVibe. Elena Lasconi vs Călin Georgescu, confruntarea vizibilității online în ultima săptămână

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Dominația exercitată de Călin Georgescu în dezbaterea publică din România în ultima săptămână s-a reflectat, în mod evident, și la nivelul comparației de vizibilitate între acesta și contracandidata cu care urma să se confrunte în al doilea tur al alegerilor prezidențiale, conform datelor procesate cu ajutorul NewsVibe, platformă inovativă de media intelligence cu suport AI.

Conversația din jurul lui Georgescu a fost, indiscutabil, axată pe controversele și dezvăluirile referitoare la mecanismele din spatele campaniei sale, în timp ce în cazul Elenei Lasconi, temele discutate online s-au axat mai ales pe realinierile politice care au urmat alegerilor parlamentare și informațiilor despre posibila intervenție a Rusiei în alegeri în favoarea contracandidatului său.

Se menține ierarhia vizibilității înregistrată în săptămâna anterioară, când Călin Georgescu obținuse de două ori mai multe mențiuni online decât Elena Lasconi; de această dată, raportul nu mai este la fel de categoric, candidatul independent a cărui campanie face obiectul mai multor anchete obținând 10.571 de mențiuni, față de 6.113 de care a beneficiat contracandidata sa din partea USR.

Top 5 prezidențiabili după vizibilitatea online

  1. Călin Georgescu (10.571 mențiuni)
  2. Elena Lasconi (6.113 mențiuni)

Notă – au fost reținute în top doar mențiunile din sursele relevante online și social media (surse validate de platforma NewsVibe)

La nivelul evoluției comparative a volumului de mențiuni, este evidentă vizibilitatea superioară a numelui Călin Georgescu, în creștere începând cu 3 decembrie și rămânând la un nivel ridicat până spre finalul săptămânii trecute. Momentul său de maximă expunere, pe 5 decembrie, cu multiple preluări și comentarii referitoare la informațiile din documentele declasificate prezentate în CSAT, a fost marcat printr-un volum de 2.300 de mențiuni online ale numelui său.

Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul numărului de mențiuni generate în surse relevante online și Facebook de cei 2 candidați prezidențiali,  în ultima săptămână.

DIn perspectiva estimării de public atins cumulat prin referirile la numele celor doi candidați, se remarcă faptul că în momentul de maxim impact (pe 25 noiembrie), fiecare dintre aceștia a atins un volum de aproape 15 milioane de vizualizări estimate. Atât pe 5, cât și pe 4 decembrie, volumul vizualizărilor potențiale obținute de mențiunile despre Călin Georgescu a depășit 13 milioane. În cazul Elenei Lasconi, maximul de impact s-a înregistrat pe 4 decembrie, când publicul potențial estimat pentru referirile la numele său a ajuns la 12,6 milioane.

Grafic NewsVibe. Comparație la nivelul impactului generat în surse relevante online și Facebook de mențiunile despre cei 2 candidați prezidențiali, în ultima săptămână.

Motorul de analiză concurențială creat de NewsVibe evaluează forța acestor actori politici de a penetra spațiul online raportat direct la competitorii lor.

Din nou se remarcă faptul că dominația lui Călin Georgescu la nivelul numărului de mențiuni nu se regăsește la același nivel și în cazul scorului de impact, adică al volumului total de vizualizări estimate. Lasconi a beneficiat de mențiuni în surse cu impact mare, astfel încât din perspectiva potențialului de public atins, de către ambii protagoniști ai episodului electoral prezidențial, raportul este de 56 la 44 pentru Georgescu.

Grafice NewsVibe. Ponderea numărului de mențiuni (stânga), respectiv impactului mențiunilor (dreapta) despre fiecare candidat din totalul cumulat de mențiuni despre amândoi, în ultima săptămână 

În privința entităților care au fost folosite des în contextul mențiunilor online despre cei doi candidați prezidențiali, se remarcă mai puține suprapuneri sau elemente comune comparativ cu săptămâna anterioară, corespunzând evoluțiilor diferite pe care le-au avut cei doi.

În conversația online despre Călin Georgescu, au dominat actorii instituționali implicați în evoluțiile de după primul tur – cel mai vizibil astfel de actor fiind Curtea Constituțională,  precum și CSAT și SRI. TikTok a fost o altă entitate invocată frecvent, ca și Bogdan Peșchir  (nume asociat dezvăluirilor din datele declasificate) sau Vladimir Putin.

Grafic NewsVibe. Entități dominante în contextul mențiunilor despre Călin Georgescu în surse relevante de presă online și Facebook, în ultima săptămână.

În cazul Elenei Lasconi, ca și în săptămâna anterioară se remarcă predominanța unor termeni care se referă la actori politici – cel mai frecvent folosiți fiind Marcel Ciolacu, USR, PSD și PNL, dar și (secundar) UDMR.

Grafic NewsVibe. Entități dominante în contextul mențiunilor despre Elena Lasconi în surse relevante de presă online și Facebook, în ultima săptămână.

***** Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.