Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
116 știri noi în ultimele 24 de ore
5 iunie 09:59

AUR în campania electorală online. 30 de zile de reflectare media

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Analiza vizibilității online a AUR în campania electorală. Cu ajutorul softului de media intelligence NewsVibe România, am putut evalua modul în care s-a menționat numele AUR (și termenii asociați AUR, precum “alianța pentru unirea românilor”, Simion etc) în ultima lună, adică în luna de campanie electorală.

  • Datele au fost extrase din cele mai relevante 5000 de surse online și Facebook din România, fiind reprezentative pentru zona cea mai activă de creare de conținut de știri. Statisticile au fost îmbunătățite cu algoritmi de inteligență artificială procesați de echipa NewsVibe, pentru înțelegerea unui volum ridicat de știri sau postări.

Vârfuri efective de mențiuni

Analizând graficul „Impact Analysis”, putem observa evoluția mențiunilor și impactul acestora pentru partidul AUR în ultimele 30 de zile. Numărul de mențiuni a atins puncte maxime pe 9 mai și, recent, pe 3 iunie, sugerând evenimente sau declarații semnificative în aceste zile. Deși numărul de mențiuni a fluctuat pe parcursul perioadei, impactul a avut o tendință generală descendentă, cu doar câteva vârfuri ocazionale. Aceasta indică faptul că, deși au existat zile cu mențiuni frecvente, nu toate au generat un impact semnificativ sau au fost amplificate în mod egal în online. De altfel, există o dinamică descendentă a mențiunilor despre AUR în ultimele 3 luni, nu doar în perioada de campanie – semnalând o scădere a impactului media pentru acest partid.

(Grafic NewsVibe – număr mențiuni relevante, în ultimele 30 de zile, comparativ cu impactul estimat de acestea conform algoritmului NewsVibe; în analiză sunt luate în calcul doar mențiunile relevante din sursele filtrate de NewsVibe)

Impact în funcție de canalul de distribuție. Facebook sau web?

Analiza de tip „Hits by Channel” evidențiază distribuția mențiunilor pe canalele web și Facebook. Mențiunile pe Facebook reprezintă o parte semnificativă din total, având vârfuri vizibile care se aliniază cu cele din graficul general al mențiunilor. Aceasta sugerează că Facebook a fost o platformă majoră pentru discuții despre AUR, contribuind la intenția candidaților partidului de a se promova în perioada de campanie. Dar, după cum se vede din graficul de mai jos – impact by channel, numărul de vizualizări relevante pentru AUR prin Facebook a fost foarte mic. Cele mai vizibile mențiuni au fost prin surse web clasice, și nu prin rețelele sociale. Rețelele sociale au drept rezultat rostogolirea conținutului despre AUR doar în „bule” restrânse, impactul total estimat fiind de maxim 1,7 milioane de vizualizări în acest spațiu.

(Grafic NewsVibe – evoluția impactului mențiunilor despre AUR, în top 4000 de surse de Facebook din România, comparativ cu evoluția impactului despre AUR în toate sursele monitorizate de NewsVibe în România)

Harta vizibilității în presa locală

Harta de activitate („Activity Map”) arată distribuția geografică a mențiunilor în sursele relevante și influente de la nivel local. Observăm un impact relevant în județe precum Iași, Botoșani sau Constanța, dar și în câteva județe din Transilvania. Zona Munteniei (uzual dominată de influența politică a PSD) aduce mai puține mențiuni despre AUR.

(Grafic NewsVibe – harta distribuției știrlor despre AUR în top 1000 de surse locale, din județele din România; au fost luate în calcul postări sau articole din surse relevante pentru fiecare județ în parte)

Top cuvinte cheie

Cuvintele-cheie din graficul „Keyword Cloud” evidențiază cele mai frecvente entități detectate (nume proprii, evenimente, acțiuni, subiecte etc) asociate cu AUR. „George Simion” este cel mai proeminent nume, reflectând probabilitatea ca liderul partidului să fie un subiect central în discuții. Alte cuvinte cheie notabile includ „Marcel Ciolacu” și „PSD” (principalele ținte ale atacurilor celor de la AUR), „lideri” și „primar”, sugerând o discuție politică în jurul liderilor și rivalilor politici.

(Grafic NewsVibe – nor de cuvinte cu cele mai menționate cuvinte cheie, extrase cu algoritmi de Named Entities Recognition)

Top surse media

„Top Sources” oferă o listă a surselor media cu cele mai multe mențiuni despre AUR. Printre acestea, se remarcă conturi de Facebook ale unor candidați AUR, dar și surse media care promovează numele AUR ( de exemplu „60m.ro” și „Realitatea.net”). Sursele variază de la portaluri de știri bine cunoscute la bloguri și pagini de opinie, indicând o acoperire media diversificată pentru partid.

Top hashtags

În „Hashtag Cloud”, hashtag-urile cele mai folosite includ #aurlaconsiliu, și #fortzaaur. Există și hashtaguri asociate cu campanii locale (maramures, brasov, timis), dar și cu candidați locali (bruynssels). Punctual, remarcăm și hashtagul #ortodoxie. Aceste hashtag-uri sugerează teme de campanie și inițiative locale ale partidului, dar și mobilizarea susținătorilor pe rețelele sociale pentru a promova mesajele și acțiunile AUR.

(Grafic NewsVibe – nor de cuvinte cu cele mai menționate hashtags)

Top emoji

„Emoji Cloud” arată cele mai frecvente emoji-uri utilizate în mențiunile despre AUR. Steagul național se remarcă, în top. Emoji-urile precum ,,racheta”, ,,flacăra”, și ,,Top 100” sugerează entuziasm și susținere puternică, în timp ce simboluri precum ,,X” și ,,Stop” pot indica controverse sau critici. Emoji-urile reflectă tonalitatea discuțiilor și sentimentele asociate cu mențiunile despre partid.

(Grafic NewsVibe – nor de cuvinte cu cele mai menționate emojiuri)

Top conținut despre AUR în campanie

În ultimele 30 de zile, știrile și postările despre AUR s-au concentrat pe câteva teme principale. Iată top 5 subiecte în care AUR a fost menționat cel mai frecvent:

  1. George Simion: Liderul partidului AUR, George Simion, a fost unul dintre cele mai menționate nume. Acesta a avut o prezență media semnificativă, comparativ cu restul vocilor din partid, reflectată în numeroase articole și postări.
  2. Activități și declarații politice centrale: Acestea au inclus campaniile electorale și inițiativele politice ale partidului – exemplu, mesaje la evenimente internaționale, legate de alegerile europene.
  3. Evenimente și manifestații locale: Știrile despre evenimente și manifestații organizate sau la care au participat membrii AUR (ex – eveniment organizat pe 20 mai).
  4. Controverse – acuze de campanie, referitoare la folosirea imaginilor liderilor istorici ai României în afișe de campanie.
  5. Parteneriate externe, legate de alte partide cu discurs conservator din Europa.

Aceste subiecte au dominat conversațiile despre AUR, reflectând interesele și preocupările publicului și ale presei în perioada de campanie electorală.

**** Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. 
Au fost folosite instrumente de tip Natural Language Processing pentru analiza conținutului monitorizat. Datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.