Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
111 știri noi în ultimele 24 de ore
29 martie 09:35

29 martie. Subiecte viralizate pe net în ultimele 24 de ore

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Analiza de astăzi se concentrează pe diversitatea tematică și interesele variate ale publicului din spațiul virtual românesc, așa cum se evidențiază ele în primele 100 de linkuri virale cu un volum mare de interacțiuni pe Facebook în ziua precedentă.

Polemicile preelectorale au căpătat impact în spațiul online, fiind vizibil în special un mesaj al lui Cristian Popescu Piedone, candidat la funcția de primar general al Capitalei, critic la adresa unui lider PNL. Articolul ce promovează acest mesaj a fost publicat de platforma alternativă [60m.ro].

Evenimentul de deschidere a “Ambasadei Brâncuși” la Paris și discuțiile despre identitatea culturală a marelui sculptor au fost reflectate de [republica.ro], într-un articol care a stimulat atenția și interesul publicului de pe Facebook.

Educația și performanțele copiilor s-au aflat în prim-plan prin știri despre calificarea elevilor la fazele naționale ale olimpiadelor școlare [reporterbuzoian.ro; puls24.ro], dar și reflectarea poveștii copilului de 8 ani din Năvodari, campion la aritmetica mentala [observatornews.ro].

Infrastructura și dezvoltarea urbană primesc un interes notabil, reflectat în deschiderea noului drum ce leagă Centura Oradea de Autostrada Transilvania [ebihoreanul.ro], dar și în alte știri despre transportul local din Caracal [realitateaoltului.ro] sau noul mall din Bacău [bacau.net].

Divertismentul TV nu a fost neglijat nici de această dată, cu articole despre noii “chefi la cuțite” [timesnewroman.ro] și discuțiile dintre concurenți în cadrul unui reality show [kfetele.ro, kanald.ro].

Știrile sportive care au generat engagement online s-au referit la David Popovici, criticat de [aznews.ro] pentru solicitări considerate extravagante, precum și la participarea lui Ovidiu Hulea, atletul de 60 de ani, la un campionat european, unde a obținut locul V la săritura în lungime [alba24.ro].

TOP 10 ARTICOLE VIRALE

  1. Piedone, replică pentru Rareș Bogdan: eu nu vin cu batistuță și cu rujul roz pe buze! Să râdă ei că vin cu roaba [60M.RO]
  2. Cinci momente pe care le-am trăit la deschiderea “Ambasadei Brâncuși” de la Paris. “- Brâncuși nu e român. Nu e nici francez” “- Da, e oltean!” [REPUBLICA.RO]
  3. Veteranul de război Pavel Huzmezan a împlinit 102 ani [GLASULCETATII.RO]
  4. Trei eleve de la Colegiul Național Pedagogic “Spiru Haret” Buzău, calificate la fazele naționale ale olimpiadelor de Limba și literatura română [REPORTERBUZOIAN.RO]
  5. VIDEO: S-a dat drumul la circulație pe noul drum ce leagă Centura Oradea de Autostrada Transilvania [EBIHOREANUL.RO]
  6. Ca să-i știe lumea, noii chefi la cuțite vor începe să livreze pentru Glovo [TIMESNEWROMAN.RO]
  7. Dinu Iancu Sălăjanu a ÎNCHIRIAT ouă de Paște cu 11.000 de euro de la o firmă din Bihor – Sălajul liber [SALAJULLIBER.RO]
  8. Giuly și Robert, discuție în Camera Roșie, legată de pozele de pe contul de socializare. Să fie deranjat de pozele văzute de băieți? Să zicem că prin absurd există acele poze [KFETELE.RO]
  9. Buzoianca Narcisa Laura Rusu și povestea din spatele unei afaceri de succes [REPORTERBUZOIAN.RO]
  10. Giuly și Robert, planuri mari de viitor! Cei doi concurenți își doresc să locuiască împreună: “Putem ajunge oriunde!” [KANALD.RO]
***** Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de echipa NewsVibe Romania, pe baza mai multor softuri de monitorizare online. Topul linkurilor virale este măsurat pe baza numărului de interacțiuni generate pe Facebook de subiecte din presa online românească. Viralitatea se măsoară prin numărul cumulat de likes, comments și shares, obținut de linkuri diverse, pe parcursul unei zile. 
Putem observa, de fiecare dată, că viralitatea unui link nu este direct proporțională cu impactul general al unei surse online. De multe ori, linkuri provenind din surse locale, sau pagini de nișă pot obține semnificativ mai multe interacțiuni decât sursele tradiționale de media. 
Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.