Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
114 știri noi în ultimele 24 de ore
10 iulie 10:38

10 iulie 2024. NEWS FOCUS: Tânără ucisă de urs în Munții Bucegi

Redactor: Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Atacul ursului asupra unei tinere în Munții Bucegi, pe un traseu turistic, a fost un subiect de mare interes pentru sursele online relevante, generând mențiuni multiple și cu un potențial ridicat de a ajunge la un public numeros. Prin comparație, atacul din 23 iunie, când un cuplu din Republica Moldova a fost atacat de un urs la Slănic Prahova, a generat semnificativ mai puține mențiuni în spațiul online și cu un impact mai redus, conform datelor analizate și procesate de platforma NewsVibe.

Evenimentul de ieri are o componentă emoțională puternică, prin consecințele sale tragice, ceea ce explică atât volumul de mențiuni, cât și impactul estimat al acestora.

Grafic NewsVibe – evoluția numărului și impactului mențiunilor despre subiect, la nivelul ultimei luni

Surse media predominante

După cum se poate observa din topul de mai jos, despre atacul ursului de ieri au scris surse online cu un impact foarte ridicat – așa cum sunt site-urile Antenei 3 și  Știrilor PRO TV. Platformele web ale televiziunilor de știri sau ale celor generaliste au promovat știri despre evenimentul din Munții Bucegi și pe propriile pagini de Facebook.

Grafic NewsVibe. Topul surselor media care au menționat cel mai mult tema, în ultimele 24 de ore. 

Emoji și Hashtag

Emoji-urile cele mai utilizate fac referire la animalul care a produs atacul (urs), dar exprimă și sentimente de șoc sau tristețe. De asemenea, sunt folosite emoji-uri care indică o stare de alertă.

În ceea ceea ce privește hashtag-urile cel mai des utilizate în asociere cu mențiunile despre evenimentul din Munții Bucegi, se remarcă utilizarea extinsă a hashtag-urilor care indică ideea de știre (#stiri, #news). Sunt folosite, evident, multe hashtag-uri care fac referire la principalii actori ai evenimentului (urs, turistă) sau la locația în care a avut loc tragedia.

Grafic NewsVibe. Top emoji, respectiv top hashtags folosite pe Facebook în conversațiile despre subiect, în ultimele 24 de ore. 

Activitate regională și interes

În ceea ce privește interesul surselor online locale, remarcăm atât existența unui număr ridicat de mențiuni despre eveniment, cât și concentrarea acestora în surse din zona în care a avut loc tragedia (respectiv, Prahova și Brașov). Există un interes ridicat față de eveniment și în sursele online din județul Arad.

Harta Newsvibe. Topul surselor relevante la nivel local, unde a fost menționat subiectul

Tragedia din Munții Bucegi a fost un eveniment despre care sursele online relevante au scris in extenso. Mai mult, subiectul s-a aflat în atenția surselor cu impact ridicat, așa cum sunt site-urile principalelor televiziuni de știri sau generaliste. De asemenea, evenimentul a generat interes al surselor online locale, din județele cu zone montane turistice.

Evenimentul de ieri are o componentă emoțională extinsă și este de așteptat ca ecourile sale să se resimtă și în zilele următoare, inclusiv la nivelul surselor online.

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
Descarcă cea mai avansată aplicație de știri din România!
Feed personalizat de știri și notificări într-o experiență mai interactivă.