icon

Rămâi conectat la știrile care contează, fii primul care află! Notificările sunt selectate de redacție pentru știrile cu adevărat importante!

Nu, mulțumesc
Mă abonez
search icon
search icon
Flag Arrow Down
Română
Română
Magyar
Magyar
English
English
Français
Français
Deutsch
Deutsch
Italiano
Italiano
Español
Español
Русский
Русский
日本語
日本語
中国人
中国人

Modifică limba

arrow down
  • Română
    Română
  • Magyar
    Magyar
  • English
    English
  • Français
    Français
  • Deutsch
    Deutsch
  • Italiano
    Italiano
  • Español
    Español
  • Русский
    Русский
  • 日本語
    日本語
  • 中国人
    中国人
Secțiuni
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
Despre Noi
Contact
Politică de confidențialitate
Termeni și condiții
Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
  • Ultima oră
  • Exclusiv
    • Sondaje INSCOP
    • Podcast
    • Diaspora
    • Republica Moldova
    • Politică
    • Economie
    • Actualitate
    • Internațional
    • Sport
    • Sănătate
    • Educație
    • Știință IT&C
    • Arte & Lifestyle
    • Opinii
    • Alegeri 2025
    • Mediu
69 știri noi în ultimele 24 de ore
  1. Acasă
  2. Economie
Ieri 14:45

Ponderea mărcilor proprii în România a ajuns la 30,2% în 2024, cu riscuri pentru producători și inovație, avertizează Consiliul Concurenței

Raluca Ioana Draghici
whatsapp
facebook
linkedin
x
copy-link copy-link
main event image
Economie
www.shutterstock.com
Conform raportului Consiliului Concurenței, mărcile proprii ale retailerilor au crescut semnificativ, atingând 30,2% din totalul produselor și 33,8% din produsele alimentare în 2024. Produsele românești au o pondere de 52,1%, depășind produsele străine. Această creștere oferă retailerilor o adaptabilitate mai mare în condiții inflaționiste, dar poate afecta piețele prin scăderea independenței producătorilor și inovației. Consiliul avertizează asupra efectului 'waterbed', unde adaosurile cresc în alte categorii, și subliniază că, deși mărcile proprii sunt adesea mai ieftine, adaosurile generale pot fi mai mari. Retailerii folosesc controlul asupra prețurilor pentru a subvenționa produsele de bază, ceea ce poate duce la presiuni asupra marjelor producătorilor și la creșterea prețurilor în alte categorii.

Surse

sursa imagine
Stirile ProTV
Mărcile proprii ale marilor magazine, „pericolul” dezvăluit de Consiliul Concurenței. Aparent, sunt mult mai ieftine
sursa imagine
Wall-street
Consiliul Concurenţei: Mărcile proprii, tot mai multe în România. Adaosul comercial la acestea e mai mare

ȘTIRI PE ACELEAȘI SUBIECTE

event image
Economie
Sectorul supermarketurilor din România a încheiat 2024 cu o cifră de afaceri de 149 miliarde lei, în creștere cu 4,35%. Lidl și Kaufland domină piața
event image
Actualitate
Consiliul Concurenței a identificat probleme legate de preluarea magazinelor La Cocoș de către grupul Schwarz, deținătorul Lidl și Kaufland
event image
Economie
Consiliul Concurenței a efectuat inspecții la șase mari lanțuri de retail pentru posibile practici comerciale neloiale în relația cu producătorii de lapte
event image
Economie
Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la șase mari lanțuri de retail pentru a verifica respectarea legii privind practicile comerciale neloiale în relația cu furnizorii de lactate
event image
Actualitate
Consiliul Concurenței solicită grupului Schwarz angajamente pentru a aproba preluarea rețelei La Cocoș, temându-se de modificarea modelului de afaceri și creșterea prețurilor
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview app preview
Consiliul Concurenței marca proprie producator concurenta inovatie preturi adaos comercial retail produse romanesti produse alimentare

Recomandările redacției

main event image
Internațional
Ieri 20:23

Mii de oameni au protestat în Ciudad de México împotriva corupției și criminalității, manifestarea având loc sub inițiativa tinerilor din Generația Z

Surse
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview
app store badge google play badge
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
  • Despre Noi
  • Contact
Politică de confidențialitate
Politica de cookies
Termeni și condiții
Licențe open source
Toate drepturile rezervate Strategic Media Team SRL

Tehnologie in parteneriat cu

anpc-sal anpc-sol