vineri 13:40
O parte din Autostrada A3 va fi finanțată de la bugetul de stat, după eliminarea unor tronsoane din PNRR
Alma Stefureac

Actualitate
pixabay.com
Finanțarea Autostrăzii A3 va depinde de bugetul de stat, după ce 250 din 430 km promiși au fost eliminați din PNRR. Organizațiile civice avertizează că lucrările ar putea rămâne incomplete fără conexiuni funcționale. De exemplu, tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului este activ doar pe 12 km, dar fără un nod rutier la Românași, nu va putea fi utilizat. Progresul este lent pe Zimbor-Topa Mică, iar lipsa unei legături temporare compromite deschiderea acestuia. Autoritățile și constructorii trebuie să intervină rapid pentru a evita ca investițiile să devină inutile.
Surse

Finanțarea europeană pentru două segmente ale Autostrăzii Transilvania a fost pierdută: statul român trebuie să suporte costurile

VIDEO Adio PNRR, pe Autostrada Transilvania. Statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din "buzunar" | Newsweek Romania

VIDEO & FOTO Autostrada Transilvania A3, secțiunea Nădășelu-Poarta Sălajului. Întârzieri majore și costuri suplimentare după excluderea din PNRR, avertizează Asociația Pro Infrastructură

Autostrada Transilvania, în pericol să devină "muzeu", avertizează API / Pierderea finanțării din PNRR pentru 250 km mută lucrările aproape integral în sarcina bugetului național / Stadiul lucrărilor începute acum 4,5 ani

VIDEO Ce se întâmplă cu Autostrada Transilvania după ce tronsonul PNRR a pierdut finanțarea. Ce secțiune ar putea fi gata, totuși, în 2025