marți 18:39
Educație
sursa foto: shutterstock.com
Marți, ministrul Educației, Daniel David, a prezentat un pachet de măsuri în fața Comisiei de educație din Senat, având ca scop reducerea abandonului școlar și sprijinirea elevilor vulnerabili. Printre propunerile sale se numără continuarea Programului 'Masă Caldă', esențial pentru elevii din comunități defavorizate, și adaptarea sistemului educațional la nevoile actuale ale elevilor.
Ministrul a subliniat importanța învățării remediale și a anunțat un plan pentru integrarea Inteligenței Artificiale în școli. De asemenea, a propus introducerea a două discipline opționale: una pentru un stil de viață sănătos și alta pentru autoreglarea psihologică, având în vedere problemele de sănătate emoțională în rândul tinerilor.
În privința învățământului rural, David a sugerat un sistem mixt, inspirat din modelul finlandez, pentru a integra elevii din localități mici în școli mai mari.
Un alt aspect important a fost reglementarea timpului dedicat temelor pentru acasă, limitându-le la maximum două ore pe zi, cu o oră pentru ciclul primar și fără teme pentru clasele pregătitoare. Noul regulament interzice folosirea temelor ca pedeapsă și încurajează feedback-ul constant din partea elevilor și părinților pentru îmbunătățirea procesului educațional.
Ministrul a subliniat importanța învățării remediale și a anunțat un plan pentru integrarea Inteligenței Artificiale în școli. De asemenea, a propus introducerea a două discipline opționale: una pentru un stil de viață sănătos și alta pentru autoreglarea psihologică, având în vedere problemele de sănătate emoțională în rândul tinerilor.
În privința învățământului rural, David a sugerat un sistem mixt, inspirat din modelul finlandez, pentru a integra elevii din localități mici în școli mai mari.
Un alt aspect important a fost reglementarea timpului dedicat temelor pentru acasă, limitându-le la maximum două ore pe zi, cu o oră pentru ciclul primar și fără teme pentru clasele pregătitoare. Noul regulament interzice folosirea temelor ca pedeapsă și încurajează feedback-ul constant din partea elevilor și părinților pentru îmbunătățirea procesului educațional.