icon

Rămâi conectat la știrile care contează, fii primul care află! Notificările sunt selectate de redacție pentru știrile cu adevărat importante!

Nu, mulțumesc
Mă abonez
search icon
search icon
Flag Arrow Down
Română
Română
Magyar
Magyar
English
English
Français
Français
Deutsch
Deutsch
Italiano
Italiano
Español
Español
Русский
Русский
日本語
日本語
中国人
中国人

Modifică limba

arrow down
  • Română
    Română
  • Magyar
    Magyar
  • English
    English
  • Français
    Français
  • Deutsch
    Deutsch
  • Italiano
    Italiano
  • Español
    Español
  • Русский
    Русский
  • 日本語
    日本語
  • 中国人
    中国人
Secțiuni
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
Despre Noi
Contact
Politică de confidențialitate
Termeni și condiții
Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
  • Ultima oră
  • Exclusiv
    • Sondaje INSCOP
    • Podcast
    • Diaspora
    • Republica Moldova
    • Politică
    • Economie
    • Actualitate
    • Internațional
    • Sport
    • Sănătate
    • Educație
    • Știință IT&C
    • Arte & Lifestyle
    • Opinii
    • Alegeri 2025
    • Mediu
184 știri noi în ultimele 24 de ore
  1. Acasă
  2. Economie
vineri 11:54

Sectorul supermarketurilor din România a încheiat 2024 cu o cifră de afaceri de 149 miliarde lei, în creștere cu 4,35%. Lidl și Kaufland domină piața

Matei Gaginsky
whatsapp
facebook
linkedin
x
copy-link copy-link
main event image
Economie
Foto: unsplash.com
În 2024, sectorul supermarketurilor din România a raportat o cifră de afaceri totală de 149 miliarde lei, marcând o creștere de 4,35% față de anul anterior, cu un profit net cumulat de 4,1 miliarde lei. Lidl se află pe prima poziție, cu o cifră de afaceri de 23,97 miliarde lei și un profit net de 1,22 miliarde lei, urmat de Kaufland cu 19,58 miliarde lei și 1,15 miliarde lei profit. Profi ocupă locul trei, dar a înregistrat o pierdere netă de 210 milioane lei. Carrefour, Mega Image, Penny și Auchan completează topul, fiecare având cifre de afaceri și profituri variate.

Piața a crescut constant în ultimii trei ani, cu o valoare de 127,5 miliarde lei în 2022 și 143,4 miliarde lei în 2023. Marja de profit a fost scăzută, variind între 2,7% și 3,4%, iar numărul total de angajați a depășit 170.000, cu vânzări per angajat crescând de la 685.000 lei în 2022 la 875.000 lei în 2024. Majoritatea supermarketurilor sunt controlate de grupuri străine, în special din Germania, Franța și Belgia.

Surse

sursa imagine
NewMoney.ro
Ce companii domină retailul modern în România

ȘTIRI PE ACELEAȘI SUBIECTE

event image
Economie
Carrefour plănuiește să vândă operațiunile din România și alte țări din Europa Centrală și de Est, angajând o bancă de investiții pentru evaluări
event image
Economie
Sectorul industrial din România a înregistrat o marjă de profit de 10,63% în 2025, având o contribuție de 32% din cifra totală de afaceri
event image
Economie
Economistul Cristian Păun explică motivele posibile pentru care Carrefour ar putea renunța la operațiunile din România, invocând povara fiscală și reglementările abuzive
event image
Economie
Consiliul Concurenței a efectuat inspecții la șase mari lanțuri de retail pentru posibile practici comerciale neloiale în relația cu producătorii de lapte
event image
Diaspora
Pepco va închide 28 de magazine în Germania, afectând 165 de angajați, din cauza pierderilor financiare și a insolvenței
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview app preview
supermarketuri cifra de afaceri crestere

Recomandările redacției

main event image
Sondaje INSCOP
acum 34 minute
Conținut exclusiv

Barometrul Securității Energetice ediția a cincea | 53.4% dintre români sunt de acord ca România să ajute Ucraina cu energie în caz de criză/urgență

main event image
Politică
acum 1 oră

Sorin Grindeanu solicită retragerea nominalizării Oanei Gheorghiu pentru funcția de vicepremier, invocând riscuri pentru relația cu SUA

Surse
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
imagine sursa
+9
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.
app preview
app store badge google play badge
  • Ultima oră
  • Exclusiv
  • Sondaje INSCOP
  • Podcast
  • Diaspora
  • Republica Moldova
  • Politică
  • Economie
  • Actualitate
  • Internațional
  • Sport
  • Sănătate
  • Educație
  • Știință IT&C
  • Arte & Lifestyle
  • Opinii
  • Alegeri 2025
  • Mediu
  • Despre Noi
  • Contact
Politică de confidențialitate
Politica de cookies
Termeni și condiții
Licențe open source
Toate drepturile rezervate Strategic Media Team SRL

Tehnologie in parteneriat cu

anpc-sal anpc-sol