5 iunie 09:55
Organizații de protecție a consumatorilor din 21 de țări europene au depus o plângere la Comisia Europeană, acuzând Shein de manipularea clienților prin metode înșelătoare
Raluca Ioana Draghici

Economie
www.shutterstock.com
Retailerul chinez Shein este acuzat de organizațiile pentru protecția consumatorilor din Europa de utilizarea unor tactici manipulative, cunoscute ca dark patterns, care determină clienții să cumpere mai mult decât își doresc. Aceste metode includ cronometre false pentru reduceri limitate, mesaje despre stocuri epuizate și presiuni emoționale pentru a accepta oferte. Organizația Europeană a Consumatorilor solicită dovezi clare pentru afirmațiile din reclame și avertizează asupra impactului negativ al companiei asupra mediului și standardelor de siguranță. Comisia Europeană investighează deja practicile Shein, iar plângerea de față aduce dovezi suplimentare.
SURSE

Shein, pus la zid de Europa. Compania chineză reclamată pentru folosirea tacticilor manipulatoare de a pune în coș produse fără număr

Shein, acuzat că folosește tactici manipulative pentru a stimula cumpărăturile online. Răspunsul companiei

Shein accused of ‘shaming’ customers into buying more than they can afford