Ieri 21:07
Economie
sursa foto: shutterstock.com
În primele nouă luni ale anului, Hidroelectrica a produs 8,7 TWh de energie electrică, în scădere cu 23% față de aceeași perioadă a anului trecut, din cauza secetei care a afectat resursele de apă. Vânzările de energie au scăzut cu 14%, dar vânzările către clienții proprii au crescut cu 30%, atingând 5,2 TWh. Pentru a face față cererii crescute, compania a fost nevoită să cumpere energie din piață, cu achiziții de 1,6 TWh, de peste două ori mai mult decât anul trecut.
Hidroelectrica își va menține politica de prețuri mici pentru consumatorii casnici, chiar dacă achizițiile din piață sunt mai scumpe. Directorul Bogdan Badea a subliniat că prețurile competitive din piață permit companiei să ofere tarife accesibile. De asemenea, Hidroelectrica a rectificat bugetul, anticipând o scădere a profitului net cu 15%, până la 3 miliarde de lei, din cauza veniturilor în scădere și cheltuielilor în creștere. Compania rămâne cel mai mare producător de energie verde din România, operând 188 de centrale hidro și un parc eolian.
Hidroelectrica își va menține politica de prețuri mici pentru consumatorii casnici, chiar dacă achizițiile din piață sunt mai scumpe. Directorul Bogdan Badea a subliniat că prețurile competitive din piață permit companiei să ofere tarife accesibile. De asemenea, Hidroelectrica a rectificat bugetul, anticipând o scădere a profitului net cu 15%, până la 3 miliarde de lei, din cauza veniturilor în scădere și cheltuielilor în creștere. Compania rămâne cel mai mare producător de energie verde din România, operând 188 de centrale hidro și un parc eolian.
Surse
Hidroelectrica și-a crescut masiv achizițiile de energie din piață pentru necesarul propriilor clienți. Producția proprie rămâne scăzută
Bursă. Hidroelectrica a produs cu 23% mai puţină energie electrică în primele nouă luni din 2025 decât în aceeaşi perioadă de anul trecut. Cresc achiziţiile şi scad vânzările