joi 10:41
Actualitate
www.shutterstock.com
În timpul unei vizite la Ruse, vicepremierul bulgar, Grozdan Karadjov, a acuzat autoritățile române de obstrucționarea construcției de noi poduri și legături de feribot, menționând că România condiționează demararea acestor proiecte de dragarea Dunării de către Bulgaria. Karadjov a subliniat că, în ciuda eforturilor Bulgariei și ale Comisiei Europene, România rămâne reticentă în extinderea conectivității, limitându-se la punctul Ruse-Giurgiu. De asemenea, el a menționat că procedurile pentru construirea unui al treilea pod lângă Ruse sunt întârziate, iar linia de feribot ar putea prelua o parte semnificativă din trafic, dar cooperarea este insuficientă.
În aprilie 2025, Bulgaria a avansat în dragarea Dunării, răspunzând unei cereri vechi a României. Guvernul bulgar a aprobat un acord pentru a lansa proceduri comune de achiziții publice în cadrul proiectului FAST Dunărea 2, destinat îmbunătățirii condițiilor de navigație. Proiectul, în valoare de 230 de milioane de euro, vizează monitorizarea mediului și construcția de infrastructură, dar întârzierile Bulgariei afectează utilizarea axei de transport fluvial a Uniunii Europene. România a început deja dragarea pe sectorul bulgar, cu acordul autorităților bulgare, pentru a preveni blocajele de trafic.
În aprilie 2025, Bulgaria a avansat în dragarea Dunării, răspunzând unei cereri vechi a României. Guvernul bulgar a aprobat un acord pentru a lansa proceduri comune de achiziții publice în cadrul proiectului FAST Dunărea 2, destinat îmbunătățirii condițiilor de navigație. Proiectul, în valoare de 230 de milioane de euro, vizează monitorizarea mediului și construcția de infrastructură, dar întârzierile Bulgariei afectează utilizarea axei de transport fluvial a Uniunii Europene. România a început deja dragarea pe sectorul bulgar, cu acordul autorităților bulgare, pentru a preveni blocajele de trafic.