9 decembrie 10:25
O rețea de pagini Facebook a postat peste 4100 de anunțuri politice care o atacau pe candidata pro-UE la președinția României, Elena Lasconi.
Gabriel Neagu
Actualitate
SURSA FOTO: PIXABAY
Raportul indică faptul că această rețea a cheltuit aproape 265 de mii de euro pentru promovarea anunțurilor. Deși nu este clar cine a fost în spatele rețelei, investigația evidențiază un efort organizat de a influența alegerile. Acest episod subliniază rolul platformelor de social media în propagarea mesajelor politice agresive și a dezinformării.
SURSE
Bloomberg: O rețea Facebook secretă țintește alegătorii români / Anunțurile politice au promovat figuri de extremă dreapta, inclusiv Călin Georgescu și George Simion / Reclamele au fost vizualizate de 199 de milioane de ori din august
Bloomberg: O rețea secretă țintește alegătorii români pe Facebook, prin promovarea extremiștilor @ EurActivRomania
Bloomberg: O rețea clandestină de pe Facebook i-a țintit pe alegătorii români / Georgescu era promovat, în timp ce Lasconi era atacată. Reclamele, văzute de 199 de milioane de ori începând din august - B1TV.ro
Raport. Conturi false pe Facebook și Instagram au țintit alegătorii români