Înainte ca Nicușor Dan să promulge legea, Senatul adoptase proiectul care introduce drepturi pentru femeile însărcinate în timpul travaliului, nașterii și internării. Actul urma să fie dezbătut și votat în Camera Deputaților, care avea rol decizional.
Președintele Nicușor Dan a promulgat miercuri legea care introduce noi drepturi pentru femeile însărcinate, în timpul travaliului, al nașterii și al internării. Actul normativ completează Legea drepturilor pacientului și stabilește că femeia însărcinată poate fi însoțită, la cerere, de o persoană aleasă de aceasta, inclusiv pe durata transferului intrainstituțional.
Unitățile sanitare publice și private trebuie să protejeze demnitatea și viața privată a femeii însărcinate și să asigure măsuri adecvate pentru păstrarea intimității, inclusiv separarea vizuală în spațiile destinate travaliului și nașterii. Dreptul la însoțire poate fi restrâns doar în mod excepțional, pentru motive medicale, epidemiologice sau de siguranță, care trebuie să fie obiective și justificate.
Nou-născutul are dreptul să rămână împreună cu mama imediat după naștere și pe durata internării. Separarea este permisă numai în situații medicale, epidemiologice, de siguranță sau de forță majoră, consemnate în documentele medicale.
Legea obligă spitalele să favorizeze contactul precoce mamă-copil, inițierea alăptării și rooming-in-ul, în condiții de siguranță.
Tot miercuri, președintele a promulgat o lege prin care pacienții asigurați pot primi scutece pentru adulți compensate cu 80%, pe baza prescripției medicului specialist.
Surse
Ultimele știri
23:47
23:19
22:58
22:40
22:15
Vezi mai multe știri