miercuri 08:24
Actualitate
Mijansk786 / Shutterstock.com
Studiul realizat de economiștii de la Universitatea Yale arată că ambițiile politice ale lui Elon Musk, inclusiv achiziționarea Twitter și donațiile către candidați republicani, au avut un impact negativ semnificativ asupra vânzărilor Tesla în SUA. Se estimează că, fără „efectul partizan Musk”, vânzările ar fi fost cu 67% până la 83% mai mari, adică între 1 milion și 1,26 milioane de vehicule suplimentare, în perioada octombrie 2022 - aprilie 2025. Această scădere a fost determinată de îndepărtarea cumpărătorilor cu înclinații democratice, afectând astfel și concurenții, care au înregistrat o creștere a vânzărilor de vehicule electrice cu 17% până la 22%. De asemenea, Musk a influențat negativ progresul Californiei în atingerea obiectivelor de vehicule cu emisii zero. În trimestrul al treilea, înmatriculările Tesla au scăzut cu 9,4%, iar cota de piață a scăzut la 46,2%.
Surse
Ambițiile politice ale lui Elon Musk ar fi costat Tesla vânzări de peste un milion de maşini electrice în SUA
Politica partizană a lui Elon Musk ar fi costat Tesla vânzări de peste un milion de maşini electrice în SUA, potrivit unui studiu
Economiști: Vânzările de mașini electrice Tesla, afectate substanțial în SUA de politica partizană a lui Elon Musk