Parcurge rapid sumarul știrilor și vezi cum sunt tratate în diferite publicații!
128 știri noi în ultimele 24 de ore
acum 2 ore

SnapShot. Duelul dintre FCSB și Manchester United – impact online

Adrian Rusu
main event image
Exclusiv
imagine generată cu ajutorul Dall-E

Cea mai așteptată confruntare din actualul sezon al fotbalului românesc, duelul dintre FCSB și Manchester United a generat o atmosferă electrizantă pe stadion și o avalanșă de comentarii, analize și reacții care au început cu mult timp înainte de înfruntarea din teren. Principala figură asociată cu FCSB în relatările online despre acest eveniment a fost comunicatorul central al clubului, Gigi Becali, în timp ce de la United, personajul menționat cel mai mult în discuțiile despre meci a fost nu un jucător, ci antrenorul Ruben Amorim, conform analizei realizate cu ajutorul NewsVibe, platformă inovativă de analiză a conversațiilor online.

Miza meciului, perspectivele unor actuali și foști jucători, dar și detaliile logistice inedite și provocările organizatorice ale vizitei echipei engleze în capitala României s-au aflat printre cele mai discutate subiecte în cadrul conținutului publicat în această perioadă de cele mai influente surse online. Momentul tragerii la sorți de la finalul verii, când FCSB a aflat de confruntarea cu United, a generat un vârf considerabil de mențiuni (vizibil și în graficul de mai jos) și peste 3,5 milioane de vizualizări estimate. Acest vârf nu se compară totuși cu amplificarea semnificativă din ultima săptămână, culminând cu ziua jocului, când impactul potențial al referirilor la meci s-a apropiat de 9 milioane în doar 24 de ore!

Grafic NewsVibe: Evoluția volumului și impactului mențiunilor despre confruntarea FCSB – Man United, august 2024 – ianuarie 2025

Din perspectiva celor mai menționate nume sau concepte în contextul referirilor la această dispută, extrași cu ajutorul algoritmilor AI incluși în platforma NewsVibe, remarcăm, pe lângă vizibilitatea clară a numelor celor două echipe și al competiției UEFA Europa League, rolul central jucat de patronul FCSB, Gigi Becali. Secundar, a fost menționat frecvent și Mihai Stoica. De partea cealaltă, antrenorul lui United, Ruben Amorim, s-a bucurat de cea mai mare expunere dintre numele asociate cu clubul englez, interesant fiind faptul că niciunul dintre jucătorii săi nu a fost menționat suficient de des astfel încât să pătrundă în acest top.

Orașul desfășurării meciului, București, a fost de asemenea amintit des în relatările despre partidă, ca și stadionul Arena Națională. Dintre celelalte adversare, au fost evocate mai des în conținutul online publicat în contextul temei mai ales echipa lui Răzvan Lucescu, PAOK Salonic, precum și Olympiacos și Qarabag.

Grafic NewsVibe: Topul cuvintelor cheie incluse în postările și articolele despre confruntarea FCSB – Man United, august 2024 – ianuarie 2025

Sursa care a publicat cele mai multe mențiuni despre confruntare a fost website-ul Fanatik.ro, urmat de platformele GSP.ro și Prosport.ro și de pagina de Facebook a jurnalistului sportiv Horia Ivanovici, toate aceste canale publicând peste 100 de articole sau postări pe tema analizată.

Întreg clasamentul primelor 15 surse după frecvența referirilor la disputa FCSB – United este compus exclusiv din publicații cu specific predominant sportiv.

Grafic NewsVibe: Topul surselor online relevante care au menționat cel mai des confruntarea FCSB – Man United, august 2024 – ianuarie 2025

Emoji-urile folosite cel mai frecvent în conținutul online despre meci fac trimitere la simbolul sportului-rege – mingea de fotbal, precum și la starea de anticipație cu care a fost tratat acest joc. Atrage atenția numărul mare de pictograme care ilustrează emoții efective, printre ele amuzamentul, șocul, și aprecierea. Nu lipsește nici steagul tricolor. În general ilustrările grafice sugerează caracterul excepțional al evenimentului în peisajul sportiv intern.

Grafic NewsVibe. Top emoji folosite pe Facebook în conversațiile despre confruntarea FCSB – Man United, august 2024 – ianuarie 2025

Hashtag-urile utilizate frecvent sunt informative (#fcsb, #manchesterunited, #europaleague), fac trimitere la personajul central care comunică dinspre FCSB – #gigibecali sau la sursele media care se promovează și prin acest tip de conținut, cu precădere #fanatik, #primatv și #horiaivanovici.

Grafic NewsVibe. Top hashtags folosite pe Facebook în conversațiile despre confruntarea FCSB – Man United, august 2024 – ianuarie 2025

*****Sinteză realizată cu ajutorul unui flux de monitorizare asigurat de NewsVibe Romania. Analiza, datele și imaginile prezentate au fost îmbunătățite cu ajutorul unor instrumente de Machine Learning și Artificial Intelligence. 
app preview
Feed personalizat de știri, căutare cu Inteligență Artificială și notificări într-o experiență mai interactivă.